Американский дебют lamborghini huracan performante spyder

Lamborghini Huracan Performante Spyder (Ламборгини Харакан Перфоманте Спайдер)

Спустя год, после дебюта Lamborghini Huracan Performante, на подиумах международного весеннего женевского автосалона 2018, производитель явил миру открытую версию, получившую приставку Spyder. Действительно, с точки зрения технической начинки, модель не получила глобальных изменений, по сравнению с купе. Основным отличием является складной верх, способный подниматься за 17 секунд. Эту операцию можно проделывать и на ходу, если скорость движения не превышает 50 км/ч. В остальном, внешний вид автомобиля полностью повторяет исходник. У него небольшие угловатые фары головного освещения с изящными секциями светодиодных дневных ходовых огней и агрессивный передний бампер, представляющий из себя один огромный воздухозаборник, прикрытый черной сеткой с маленькими ячейками. Корма также выдалась очень удачной. В глаза бросаются потрясающие Y-образные стоп сигналы, агрессивное антикрыло, большой диффузор и два хромированных патрубка выхлопной системы. В общем и целом, модель получила стремительный и запоминающийся облик, в лучших традициях итальянских дизайнеров.

Размеры

Ламборджини Хуракан Перфоманте Спайдер- это спортивный двухместный родстер премиум класса. Его габаритные размеры составляют: длина 4459 мм, ширина 1924 мм, высота 1180 мм, а колесная база- 2620 мм. Клиренс у модели ожидаемо низкий- всего 135 миллиметров. Такая низкая посадка вкупе с центральным расположением двигателя даруют модели отличное распределение массы по осям и довольно низкий центр тяжести. В итоге, автомобиль обладает великолепной устойчивостью, может проходить повороты в управляемом заносе, а также отличается низкой склонностью к переворачиванию. Что касается самой подвески- она обладает полностью независимой архитектурой со стабилизаторами поперечной устойчивости. В базе, установлены обычные амортизаторы и стальные пружины, а за дополнительную плату, можно заказать усилитель руля с переменным передаточным числом и магнитнореологические стойки.

Технические характеристики

Технически, Lamborghini Huracan Performante Spyder полностью повторяет купе. В его основе лежит атмосферный, бензиновый V10 на 5204 кубических сантиметра. По сравнению с младшими версиями, он получил 30 дополнительных лошадей благодаря модернизированному впускному коллектору, титановым клапанам, доработанному выхлопу и более производительной системе охлаждения. В итоге, мотор развивает 640 лошадиных сил при 8000 об/мин и 600 Нм крутящего момента при 6500 оборотах коленчатого вала в минуту. Всю мощность переваривает семиступенчатая преселективная роботизированная коробка переменных передач и транслирует на фирменную систему полного привода. В итоге. Родстер срывается с места до сотни за 3,1 секунду и максимально набирает 325 километров в час. С таким объемом не стоит надеяться на экономичность. Расход топлива составит 19,6 литра бензина на сто километров пути по городу, 10,3 литра на трассе и 13,7 литра в смешанном цикле.

Перфоманте Спайдер может подарить ощущение ветра в волосах на головокружительной скорости. У него агрессивный и стремительный дизайн, который как нельзя лучше подчеркнет статуту и индивидуальность своего владельца. Такой автомобиль не растворится на фоне своих конкурентов и всегда будет притягивать взгляды. Салон- то царство эксклюзивных материалов отделки, спортивной эргономики и комфорта. Даже агрессивный стиль вождения не сможет доставить водителю лишних неудобств. Производитель прекрасно понимает, что визитной карточкой каждого спорткара является его двигатель. Именно поэтому, под капотом родстера находится мощный и технологичный агрегат, являющийся сплавом спортивных разработок и легендарного опыта итальянских инженеров. Lamborghini Huracan Performante Spyder способен подарить массу незабываемых впечатлений истинному фанату вождения.

Видео

Lamborghini Huracan Evo Spyder Debuts Its Folding Roof In Geneva

The convertible model weighs a little more than the coupe, but they share the same 202-mph top speed.

There was little question that the Lamborghini Huracán Evo Spyder was on the way, and the Italian supercar maker has finally decided to debut it at the 2019 Geneva Motor Show. The new model offers all the amenities of the coupe but with the extra ability to enjoy open-roof motoring.

Gallery: Lamborghini Huracán EVO Spyder

The mechanical specs of the Spyder are the same as the coupe. The 5.2-liter V10 produces 630 horsepower (470 . kilowatts) and 443 pound-feet (600 Newton-meters) of torque. It routes through a seven-speed dual-clutch gearbox that sends power to both axles, including a locking rear differential. This setup gets the droptop to 62 miles per hour (100 kilometers per hour) in 3.1 seconds, rather than 2.9 seconds for the fixed-roof model. Both models have a 202-mph (325-kph) top speed.

Driving The Evo Spyder:

The Huracán Evo Spyder has a dry weight of 3,400 pounds (1,542 kilograms), versus 3,135 pounds (1,422 kilograms) for the coupe. The power roof opens in 17 seconds and operates at speeds up to 31 mph (50 kph). When the top is down, two body-color fins rise to sit behind the seatbacks, and a duct between them reduces cabin turbulence with the roof out of the way. An electronically operating rear window can also lower to bring more air into the cabin.

Lamborghini reports that the convertible Evo has five times the downforce of the existing Huracán Spyder. The aerodynamic improvements come from a new front bumper and splitter, in addition to a revised rear where the exhausts now exit higher. The new layout for the pipes lets the engineers tweak the underbody shape to maximize efficiency.

The Huracán Evo Spyder goes on sale in spring 2019. Prices in the United States start at $287,400, and the droptop in Europe has a pre-tax cost of 202,437 euros.

Automobili Lamborghini unveils Huracán EVO Spyder at Geneva Motor Show 2019: breath-taking performance and presence

New Lamborghini Huracán EVO design translated into open-air exhilaration
Electrohydraulic, lightweight soft top for pure Spyder feeling
Aerodynamic superiority maintained roof up or down
Engine derived from Huracán Performante, producing 640 hp and 600 Nm of torque
Acceleration 0-100 km/h in 3.1 seconds, top speed 325 km/h
New infotainment system with advanced connectivity features

Sant’Agata Bolognese, 26 February 2019 – Automobili Lamborghini presents the new Lamborghini Huracán EVO Spyder at Geneva Motor Show: the open-top car joins its coupé counterpart launched earlier this year, as the second model in the V10 Huracán EVO line-up.

The Spyder adopts the next-generation vehicle dynamic control and aerodynamics developed for the coupé, with the 5.2 liter naturally-aspirated Lamborghini V10 engine uprated for a higher power output and incorporating Titanium intake valves.

The Huracán EVO Spyder outputs 640 hp (470 kW) at 8,000 rpm with 600 Nm of torque delivered at 6,500 rpm. With a dry weight of 1,542 kg the car reaches a weight-to-power ratio of 2.41 kg/hp, accelerates from 0-100 km/h in 3.1 seconds and from 0-200 km/h in 9.3 seconds. Braking from 100 km/h to 0 is achieved in just 32.2 m, with a top speed of 325 km/h.

“The Huracán EVO Spyder incorporates all the performance, next-generation vehicle control and aerodynamic features of the EVO coupé, with its own unique personality and a driving excitement that only an open-top car can offer,” says Stefano Domenicali, Chairman and Chief Executive Officer of Automobili Lamborghini. “The Spyder continues the Huracán EVO’s evolutionary charge: extremely easy to drive while excelling as a highly responsive, fun super sports car. Particularly with the roof open, the emotive sound of the naturally aspirated engine and the refined, lightweight exhaust system take the sensory experience to a new level. The Huracán EVO Spyder’s design, performance and exhilarating open-air drive experience is literally breath-taking.”

Next generation vehicle dynamics

The Huracán EVO Spyder combines the option of open-air driving with the prowess of the Huracán EVO’s evolutionary technologies. Rear-wheel steering and a four-wheel torque vectoring system are controlled centrally by Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI): the Central Processing Unit integrating and controlling every aspect of the car’s set-up and dynamic behavior, anticipating the next move and needs of the driver and interpreting this through a ‘feed forward logic’.

Processing data in real time, the LDVI system monitors and analyses external conditions through its active suspension and all-wheel drive. It also recognizes the driver’s intentions through steering wheel, braking, acceleration, the gear and driving mode selected. Precise inputs are given to the vehicle dynamic system, creating a super-agile and responsive car with unparalleled level of control: the car doesn’t just react, but predicts the best driving set-up for the next moment.

Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI) version 2.0, launched on the EVO coupé, is a comprehensive set of accelerators and gyroscope sensors located in the car’s center of gravity, monitoring real-time lateral, longitudinal and vertical accelerations, as well as roll, pitch and yaw rate. The magneto rheological suspension, also upgraded to version 2.0, instantaneously adapts the damping following inputs from the LPI. The new advanced traction control system together with enhanced all-wheel drive and torque vectoring, allows traction to be directed to a single wheel as required. Modified Lamborghini Dynamic Steering (LDS), provides higher responsiveness in corners while requiring the lowest steering angles. Coupled with rear-wheel steering, agility is ensured at low speed with maximum stability in high-speed cornering and under severe braking.

Будет полезно:  Какую зимнюю резину поставить на киа рио

Driving the Huracán EVO Spyder is as refined or exciting as the occupants desire. The preferred driving mode is selected via the ANIMA system, with STRADA especially calibrated via the LDVI system for road-driving comfort. In SPORT it adopts a fun and exciting persona, with the ability to drift. In CORSA the Huracán EVO Spyder demonstrates its Performante heritage: race-track ready and exhilarating, for the most extreme driving environments.

Open-air aerodynamics and design – inside and out

The aerodynamic superiority of the Huracán EVO is continued with the Spyder. With roof either up or down, the aerodynamic competency of the EVO Spyder, with more than five times the downforce and efficiency of the original Huracán Spyder, sustains not only the most dynamic handling and performance but the comfort of the occupants. Cabin airflow is minimised and the occupants assured a quiet cockpit environment.

Like the EVO coupé, a new front bumper gives the car a low, assertive personality with aerodynamic efficiency improved via the front splitter and enlarged air intakes. At the rear the Huracán EVO Spyder adopts the new rear design evocative of naked race bikes and inspired by Lamborghini Huracán race cars, with the twin outlets of the new sports exhaust system positioned high in the rear bumper. At the upper end of the tail an integrated, slotted spoiler provides enhanced air flow, clearly emphasizing the car’s aerodynamic abilities. The underbody has been shaped to maximize aerodynamic efficiency.

The side profile of the Huracán EVO Spyder differs significantly from the coupé, but is equally dynamic with roof up or down. The lightweight soft top carves the top line of the Spyder’s silhouette while up, and is hidden away when down in the most efficient space possible, revealing the athletic and equally powerful lines of the open car. Automatic pop-up safety bars are hidden away.

Whether the roof is up or down, the driver can electronically open the rear window, which functions as a windshield when closed and when open, amplifies the song of the EVO Spyder’s unique aspirated engine sound.
The electrohydraulic, lightweight soft top opens via a button positioned on the central tunnel in just 17 seconds up to a driving speed of 50 km/h (31 mph). As the roof silently lowers, two fins in the same color as the body rise upwards out of the folding roof casing towards the seatbacks and once in place continue the line to the rear, enhancing the car’s low, dynamic appearance. An integrated duct between the fins reduces turbulence in the headroom during open top driving.

The Huracán EVO Spyder is presented in Verde Selvans: an iconic new Lamborghini four-layer green, and one of an enhanced range of colors and trims available for the Huracán EVO coupé and Spyder. Interior options include new EVO trim in Alcantara and leather mix, with stitching and trim details to match the body tone. A number of style packages are offered as well as lightweight materials such as Carbon Forged Composite and Lamborghini’s patented Carbon Skin. Lamborghini’s comprehensive customization program, Ad Personam, allows virtually limitless personalization of the new car. The EVO Spyder sports the new 20” Aesir rims, with Pirelli P Zero tires.

The new 8.4” HMI touchscreen, located in the center console just above the start button, puts connectivity at the driver’s fingertips, with multi-finger gesture control. Governing car functions including seats, climate and the status of the LDVI system in real-time it also puts all infotainment, such as Apple CarPlay with smartphone integration, at the cabin occupants’ disposal. A multimedia system incorporates connected navigation and entertainment including web radio and video player, with the intuitive interface enabling voice commands.

Price of the Lamborghini Huracán EVO Spyder and market delivery

The first customers will take delivery of the new Lamborghini Huracán EVO Spyder in spring 2019 at suggested retail prices as follows:

Europe EUR 202,437 (suggested retail price taxes excluded)
UK GBP 181,781 (suggested retail price taxes excluded)
USA USD 287,400 (suggested retail price taxes/GST excluded)
China RMB 3,650,000 (suggested retail price taxes included)
Japan YEN 32,827,602 (suggested retail price taxes excluded)

Technical Data – Lamborghini Huracán EVO Spyder

CHASSIS AND BODY

Chassis
Hybrid chassis made from aluminum and carbon fiber
Body shell
Outer skin made from aluminum and composite material,
High quality soft top
Suspension
Aluminum double-wishbone suspension
Springs and dampers
Steel springs and hydraulic dampers.
“MagneRide” electromagnetic damper control
Electronic Stability Control (ESC)
ESC/ABS characteristics can be adjusted via ANIMA,
ESC can be deactivated
Steering
Electromechanical power steering, LDS steering with variable steering ratio
Brakes
Hydraulic dual-circuit brake system with vacuum brake
servo unit, 6-piston aluminum calipers at the front,
4-piston aluminum calipers at the rear
Brake discs
Carbon-ceramic discs, ventilated and cross-drilled
∅ 380 x 38 mm front, ∅ 356 x 32 mm rear
Tires (standard)
Pirelli P Zero 245/30 R20 (front) – 305/30 R20 (rear)
Wheels (standard)
8.5J x 20” (front) – 11J x 20” (rear)
Mirrors
Electrically controlled exterior mirrors
Airbags
Full size dual-stage front airbags. Full size lateral airbags.
Knee airbags in specific markets.

Type
Ten-cylinder V, 90°, IDS+MPI dual injection
Displacement
5204 cm3 (317.57 cu in)
Bore / stroke
Ø 84,5 mm x 92,8 mm (3.33 x 3.65 in)
Valve control
Intake and exhaust camshafts with
continually variable adjustment
Compression
12.7 : 1
Max. power
470 kW / 640 hp at 8,000 rpm
Max. torque
600 Nm (442 lb. ft.) at 6,500 rpm
Emissions class
EURO 6 – LEV 3
Exhaust treatment
Two catalysts with lambda regulation
Cooling system
Water and oil cooling systems
Engine Management
Bosch MED 17 Master Slave
Lubrication
Dry sump
DRIVETRAIN

Type
Electronically controlled all-wheel drive system (Haldex Gen. V)
with rear mechanical self-locking differential
Transmission
7-speed LDF dual-clutch transmission, shift characteristics variable via ANIMA
Clutch
Double plate clutch ∅ 187 mm (7.36 in)

Top Speed
325 km/h
0–100 km/h
3.1 s
0–200 km/h
9.3 s
Braking (100-0 km/h)
32,2 m

Wheelbase
2,620 mm (103.15 in)
Length
4,520 mm (177.95 in)
Width
1,933 mm (76.10 in)
Width
(incl. ext. mirrors)
2,236 mm (88.03 in)
Height
1,180 mm (46.46 in)
Track front
1,668 mm (65.67 in)
Track rear
1,620 mm (63.78 in)
Turning circle
10.9 m
Weight (dry)
1,542 kg (3,400 lb)
Weight/power
2.41 kg/hp (5.29 lb/CV)
Weight Distribution
43 % (front) – 57 % (rear)

Fuel
83 liters
Trunk
100 liters

The fuel consumption and emissions data is in the type approval stage.

Кабриолет Lamborghini Huracan

Ламборджини Хуракан Спайдер (2019-2020) цены и комплектации. Технические характеристики Huracan Spyder (LB724) и обзор с фотографиями.

Lamborghini Huracan Spyder – задне- или полноприводный высокопроизводительный кабриолет премиум-класса с мягким складным верхом, который «щеголяет» притягательным дизайном, отменными «ходовыми» характеристиками и неплохим уровнем комфорта…

Он позиционируется в качестве «суперкара, подходящего и для повседневной эксплуатации, и продолжительных путешествий, и для заездов на гоночных треках»…

Впервые автомобиль, пришедший на смену открытой модели Gallardo Spyder, продемонстрировали широкой аудитории в сентябре 2015 года (в рамках международного Франкфуртского автосалона), а спустя год (на подмостках мотор-шоу в Лос-Анджелесе) предстала его заднеприводная модификация (RWD)… Ну а «топовое» исполнение с приставкой Performance досталось кабриолету лишь в марте 2018-го (его дебют состоялся на Женевских смотринах).

Внешность Lamborghini Huracan Spyder оформлена в едином ключе с одноименным купе, спутать его с которым не позволяет мягкий верх (складываемый всего за 17 секунд на скорости до 50 км/ч). В результате выглядит двухдверка привлекательно, броско, пропорционально и крайне агрессивно.

В длину кабриолет насчитывает 4459-4506 мм, в ширину – 1924 мм, в высоту – 1180 мм. Межосевое расстояние простирается у машины на 2620 мм, а ее дорожный просвет укладывается в 135 мм.

«Боевая» масса суперкара колеблется от 1507 до 1542 кг (в зависимости от модификации).

Внутри Lamborghini Huracan Spyder целиком и полностью повторяет закрытую модель – эффектный и стильный дизайн, посредственная эргономика, премиальные материалы отделки, строго двухместная компоновка с ковшеобразными сиденьями и багажное отделение объемом 150 литров (базированное во фронтальной части кузова).

Для открытой версии «Уракана» предлагаются те же самые модификации, что и для купе – они оснащаются алюминиевым бензиновым мотором V10 объемом 5.2 литра с комбинированным впрыском, системой смазки с сухим картером, изменяемыми фазами газораспределения и возможностью деактивации половины цилиндров при небольших нагрузках:

  • на базовой модели LP 580-2 он выдает 580 лошадиных сил при 8000 об/минуту и 540 Нм пикового момента при 6500 об/минуту;
  • на версии LP 610-4 – 610 л.с. при 8250 об/минуту и 560 Нм крутящей тяги при 6500 об/минуту;
  • а на «топовом» LP 640-4 Performance – 640 л.с. при 8000 об/минуту и 600 Нм вращающего потенциала при 6500 об/минуту.
Будет полезно:  Chevrolet camaro ss 1967 характеристики

С «атмосферником» стыкуются 7-диапазонный «робот» с двойным сцеплением и задний привод (на LP 580-2) или полноприводная система (LP 610-4 и LP 640-4) с электронноуправляемой муфтой, подающей момент на переднюю ось (и там, и там с задним механическим самоблокирующимся дифференциалом).

С нуля до 100 км/ч кабриолет ускоряется по истечению 3.1-3.6 секунды, максимально «упирается» в 319-325 км/ч, а в смешанном цикле передвижения потребляет от 14 до 14.6 литров горючего на каждую «сотню» пробега (в зависимости от варианта исполнения).

С конструктивной точки зрения Lamborghini Huracan Spyder практически не отличается от купе – пространственная рама в основе, скроенная преимущественно из алюминия, независимые двухрычажки на обеих осях, электромеханический усилитель руля и перфорированные дисковые тормоза с вентиляцией на всех колесах.

Опциально суперкару полагаются магнитореологическая подвеска с адаптивными амортизаторами и рулевой механизм с переменным передаточным отношением.

На российском рынке в 2018 году стоимость заднеприводного Lamborghini Huracan Spyder стартует с отметки

14.5 миллионов рублей, полноприводная модификация стоит от

16 миллионов рублей, а «прокаченная» версия Performance обойдется в сумму от

17 миллионов рублей.

В плане стандартного и дополнительного оснащения открытая модель не имеет значимых отличий от закрытой.

Lamborghini Huracan Evo Spyder Debuts Its Folding Roof In Geneva

The convertible model weighs a little more than the coupe, but they share the same 202-mph top speed.

There was little question that the Lamborghini Huracán Evo Spyder was on the way, and the Italian supercar maker has finally decided to debut it at the 2019 Geneva Motor Show. The new model offers all the amenities of the coupe but with the extra ability to enjoy open-roof motoring.

Gallery: Lamborghini Huracán EVO Spyder

The mechanical specs of the Spyder are the same as the coupe. The 5.2-liter V10 produces 630 horsepower (470 . kilowatts) and 443 pound-feet (600 Newton-meters) of torque. It routes through a seven-speed dual-clutch gearbox that sends power to both axles, including a locking rear differential. This setup gets the droptop to 62 miles per hour (100 kilometers per hour) in 3.1 seconds, rather than 2.9 seconds for the fixed-roof model. Both models have a 202-mph (325-kph) top speed.

Driving The Evo Spyder:

The Huracán Evo Spyder has a dry weight of 3,400 pounds (1,542 kilograms), versus 3,135 pounds (1,422 kilograms) for the coupe. The power roof opens in 17 seconds and operates at speeds up to 31 mph (50 kph). When the top is down, two body-color fins rise to sit behind the seatbacks, and a duct between them reduces cabin turbulence with the roof out of the way. An electronically operating rear window can also lower to bring more air into the cabin.

Lamborghini reports that the convertible Evo has five times the downforce of the existing Huracán Spyder. The aerodynamic improvements come from a new front bumper and splitter, in addition to a revised rear where the exhausts now exit higher. The new layout for the pipes lets the engineers tweak the underbody shape to maximize efficiency.

The Huracán Evo Spyder goes on sale in spring 2019. Prices in the United States start at $287,400, and the droptop in Europe has a pre-tax cost of 202,437 euros.

Automobili Lamborghini unveils Huracán EVO Spyder at Geneva Motor Show 2019: breath-taking performance and presence

New Lamborghini Huracán EVO design translated into open-air exhilaration
Electrohydraulic, lightweight soft top for pure Spyder feeling
Aerodynamic superiority maintained roof up or down
Engine derived from Huracán Performante, producing 640 hp and 600 Nm of torque
Acceleration 0-100 km/h in 3.1 seconds, top speed 325 km/h
New infotainment system with advanced connectivity features

Sant’Agata Bolognese, 26 February 2019 – Automobili Lamborghini presents the new Lamborghini Huracán EVO Spyder at Geneva Motor Show: the open-top car joins its coupé counterpart launched earlier this year, as the second model in the V10 Huracán EVO line-up.

The Spyder adopts the next-generation vehicle dynamic control and aerodynamics developed for the coupé, with the 5.2 liter naturally-aspirated Lamborghini V10 engine uprated for a higher power output and incorporating Titanium intake valves.

The Huracán EVO Spyder outputs 640 hp (470 kW) at 8,000 rpm with 600 Nm of torque delivered at 6,500 rpm. With a dry weight of 1,542 kg the car reaches a weight-to-power ratio of 2.41 kg/hp, accelerates from 0-100 km/h in 3.1 seconds and from 0-200 km/h in 9.3 seconds. Braking from 100 km/h to 0 is achieved in just 32.2 m, with a top speed of 325 km/h.

“The Huracán EVO Spyder incorporates all the performance, next-generation vehicle control and aerodynamic features of the EVO coupé, with its own unique personality and a driving excitement that only an open-top car can offer,” says Stefano Domenicali, Chairman and Chief Executive Officer of Automobili Lamborghini. “The Spyder continues the Huracán EVO’s evolutionary charge: extremely easy to drive while excelling as a highly responsive, fun super sports car. Particularly with the roof open, the emotive sound of the naturally aspirated engine and the refined, lightweight exhaust system take the sensory experience to a new level. The Huracán EVO Spyder’s design, performance and exhilarating open-air drive experience is literally breath-taking.”

Next generation vehicle dynamics

The Huracán EVO Spyder combines the option of open-air driving with the prowess of the Huracán EVO’s evolutionary technologies. Rear-wheel steering and a four-wheel torque vectoring system are controlled centrally by Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI): the Central Processing Unit integrating and controlling every aspect of the car’s set-up and dynamic behavior, anticipating the next move and needs of the driver and interpreting this through a ‘feed forward logic’.

Processing data in real time, the LDVI system monitors and analyses external conditions through its active suspension and all-wheel drive. It also recognizes the driver’s intentions through steering wheel, braking, acceleration, the gear and driving mode selected. Precise inputs are given to the vehicle dynamic system, creating a super-agile and responsive car with unparalleled level of control: the car doesn’t just react, but predicts the best driving set-up for the next moment.

Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI) version 2.0, launched on the EVO coupé, is a comprehensive set of accelerators and gyroscope sensors located in the car’s center of gravity, monitoring real-time lateral, longitudinal and vertical accelerations, as well as roll, pitch and yaw rate. The magneto rheological suspension, also upgraded to version 2.0, instantaneously adapts the damping following inputs from the LPI. The new advanced traction control system together with enhanced all-wheel drive and torque vectoring, allows traction to be directed to a single wheel as required. Modified Lamborghini Dynamic Steering (LDS), provides higher responsiveness in corners while requiring the lowest steering angles. Coupled with rear-wheel steering, agility is ensured at low speed with maximum stability in high-speed cornering and under severe braking.

Driving the Huracán EVO Spyder is as refined or exciting as the occupants desire. The preferred driving mode is selected via the ANIMA system, with STRADA especially calibrated via the LDVI system for road-driving comfort. In SPORT it adopts a fun and exciting persona, with the ability to drift. In CORSA the Huracán EVO Spyder demonstrates its Performante heritage: race-track ready and exhilarating, for the most extreme driving environments.

Open-air aerodynamics and design – inside and out

The aerodynamic superiority of the Huracán EVO is continued with the Spyder. With roof either up or down, the aerodynamic competency of the EVO Spyder, with more than five times the downforce and efficiency of the original Huracán Spyder, sustains not only the most dynamic handling and performance but the comfort of the occupants. Cabin airflow is minimised and the occupants assured a quiet cockpit environment.

Like the EVO coupé, a new front bumper gives the car a low, assertive personality with aerodynamic efficiency improved via the front splitter and enlarged air intakes. At the rear the Huracán EVO Spyder adopts the new rear design evocative of naked race bikes and inspired by Lamborghini Huracán race cars, with the twin outlets of the new sports exhaust system positioned high in the rear bumper. At the upper end of the tail an integrated, slotted spoiler provides enhanced air flow, clearly emphasizing the car’s aerodynamic abilities. The underbody has been shaped to maximize aerodynamic efficiency.

Будет полезно:  Сколько масла в коробке тойота карина

The side profile of the Huracán EVO Spyder differs significantly from the coupé, but is equally dynamic with roof up or down. The lightweight soft top carves the top line of the Spyder’s silhouette while up, and is hidden away when down in the most efficient space possible, revealing the athletic and equally powerful lines of the open car. Automatic pop-up safety bars are hidden away.

Whether the roof is up or down, the driver can electronically open the rear window, which functions as a windshield when closed and when open, amplifies the song of the EVO Spyder’s unique aspirated engine sound.
The electrohydraulic, lightweight soft top opens via a button positioned on the central tunnel in just 17 seconds up to a driving speed of 50 km/h (31 mph). As the roof silently lowers, two fins in the same color as the body rise upwards out of the folding roof casing towards the seatbacks and once in place continue the line to the rear, enhancing the car’s low, dynamic appearance. An integrated duct between the fins reduces turbulence in the headroom during open top driving.

The Huracán EVO Spyder is presented in Verde Selvans: an iconic new Lamborghini four-layer green, and one of an enhanced range of colors and trims available for the Huracán EVO coupé and Spyder. Interior options include new EVO trim in Alcantara and leather mix, with stitching and trim details to match the body tone. A number of style packages are offered as well as lightweight materials such as Carbon Forged Composite and Lamborghini’s patented Carbon Skin. Lamborghini’s comprehensive customization program, Ad Personam, allows virtually limitless personalization of the new car. The EVO Spyder sports the new 20” Aesir rims, with Pirelli P Zero tires.

The new 8.4” HMI touchscreen, located in the center console just above the start button, puts connectivity at the driver’s fingertips, with multi-finger gesture control. Governing car functions including seats, climate and the status of the LDVI system in real-time it also puts all infotainment, such as Apple CarPlay with smartphone integration, at the cabin occupants’ disposal. A multimedia system incorporates connected navigation and entertainment including web radio and video player, with the intuitive interface enabling voice commands.

Price of the Lamborghini Huracán EVO Spyder and market delivery

The first customers will take delivery of the new Lamborghini Huracán EVO Spyder in spring 2019 at suggested retail prices as follows:

Europe EUR 202,437 (suggested retail price taxes excluded)
UK GBP 181,781 (suggested retail price taxes excluded)
USA USD 287,400 (suggested retail price taxes/GST excluded)
China RMB 3,650,000 (suggested retail price taxes included)
Japan YEN 32,827,602 (suggested retail price taxes excluded)

Technical Data – Lamborghini Huracán EVO Spyder

CHASSIS AND BODY

Chassis
Hybrid chassis made from aluminum and carbon fiber
Body shell
Outer skin made from aluminum and composite material,
High quality soft top
Suspension
Aluminum double-wishbone suspension
Springs and dampers
Steel springs and hydraulic dampers.
“MagneRide” electromagnetic damper control
Electronic Stability Control (ESC)
ESC/ABS characteristics can be adjusted via ANIMA,
ESC can be deactivated
Steering
Electromechanical power steering, LDS steering with variable steering ratio
Brakes
Hydraulic dual-circuit brake system with vacuum brake
servo unit, 6-piston aluminum calipers at the front,
4-piston aluminum calipers at the rear
Brake discs
Carbon-ceramic discs, ventilated and cross-drilled
∅ 380 x 38 mm front, ∅ 356 x 32 mm rear
Tires (standard)
Pirelli P Zero 245/30 R20 (front) – 305/30 R20 (rear)
Wheels (standard)
8.5J x 20” (front) – 11J x 20” (rear)
Mirrors
Electrically controlled exterior mirrors
Airbags
Full size dual-stage front airbags. Full size lateral airbags.
Knee airbags in specific markets.

Type
Ten-cylinder V, 90°, IDS+MPI dual injection
Displacement
5204 cm3 (317.57 cu in)
Bore / stroke
Ø 84,5 mm x 92,8 mm (3.33 x 3.65 in)
Valve control
Intake and exhaust camshafts with
continually variable adjustment
Compression
12.7 : 1
Max. power
470 kW / 640 hp at 8,000 rpm
Max. torque
600 Nm (442 lb. ft.) at 6,500 rpm
Emissions class
EURO 6 – LEV 3
Exhaust treatment
Two catalysts with lambda regulation
Cooling system
Water and oil cooling systems
Engine Management
Bosch MED 17 Master Slave
Lubrication
Dry sump
DRIVETRAIN

Type
Electronically controlled all-wheel drive system (Haldex Gen. V)
with rear mechanical self-locking differential
Transmission
7-speed LDF dual-clutch transmission, shift characteristics variable via ANIMA
Clutch
Double plate clutch ∅ 187 mm (7.36 in)

Top Speed
325 km/h
0–100 km/h
3.1 s
0–200 km/h
9.3 s
Braking (100-0 km/h)
32,2 m

Wheelbase
2,620 mm (103.15 in)
Length
4,520 mm (177.95 in)
Width
1,933 mm (76.10 in)
Width
(incl. ext. mirrors)
2,236 mm (88.03 in)
Height
1,180 mm (46.46 in)
Track front
1,668 mm (65.67 in)
Track rear
1,620 mm (63.78 in)
Turning circle
10.9 m
Weight (dry)
1,542 kg (3,400 lb)
Weight/power
2.41 kg/hp (5.29 lb/CV)
Weight Distribution
43 % (front) – 57 % (rear)

Fuel
83 liters
Trunk
100 liters

The fuel consumption and emissions data is in the type approval stage.

Первые снимки родстера Lamborghini Huracan Performante Spyder

Автомобильная компания Lamborghini, занимающаяся выпуском машин премиум класса давно закрепили свой представительский статус и вошла в современную историю. Даже людям, косвенно знакомым с автомобильной промышленностью хорошо известно имя этого итало-немецкого бренда. Из года в год, инженеры компании предоставляют на рынки новые модели, которые врываются на первые полосы новостных выпусков и еще очень долго не выходят с топов и хит-парадов. Одним из таких претендентов на «заочную популярность» стал готовящийся к скорому запуску родстер Lamborghini Huracan Performante Spyder, внешность которого рассекретили на одной из дорог в Италии.

Подобное появление на дорогах общественного пользования стало настоящей сенсацией, так как до этого, увидеть новенький родстер не представлялось возможным вовсе. Финальный рендер был опубликован в сентябре 2016 года, на Международном Автосалоне во Франкфурте. Фотографии, опубликованы изданием Autogespot стали первыми, где спорткар материализовался. Причем сделал это довольно успешно: яркий спортивный автомобиль практически не имел защитной маскировочной плёнки, и почти все элементы дизайна были выставлены на показ.

Как сообщило издание Giammiseri Photography, изображения нового Lamborghini Huracan Performante Spyder были получены случайным образом. Причем проезжающий автомобиль имел уже сложенную крышу во время езды, и закрытую версию проследить не удалось.

Из полученных фотографий тяжело оценить степень различий от купе версии Lamborghini Huracan. Последняя к слову, на днях подтвердила звание одной из самых быстрых автомобилей на трассе «Зелёный ад» (неофициальное название трассы в Нюрбугринге, которая считается эталоном для проверки скоростных возможностей автомобилей, поступающих на рынок).

Из внешних отличий, которые получила «закрытая» версия Lamborghini Huracan Performante Spyder от своей первоначальной можно отметить видоизменённую заднюю часть авто, которая активно используется для конструкции складного мягкого верха. Из неподтверждённых слухов стало известно, что крыша у нового автомобили складывает и раскладывается в автоматическом режиме при достижении порога в 50 км/час. На полную установку уходить 17 секунд.

Других отличий у нового «паука» не предвидеться. В моторном отсеке у двухдверного спорткара разместиться тот же двигатель что и в купе-версии. Это мощный десятицилиндровый агрегат, объемом в 5.2 литра, способный развить более 640 лошадиных сил (470 кВт) и 600 Нм крутящего момента. Повышенная обтекаемость автомобиля за счёт использования карбона в конструкции съемного верха позволит разогнаться до сотни за 2.9 секунды (что быстрее одноименного старта у «купешки» на 0.3 секунды).

Полноприводный Lamborghini Huracan был представлен в Женеве в 2014 году. Автомобиль позиционировался как смена легендарной серии Lamborghini Gallardo. Собираться автомобиль будет на родине спортивных автомобилей итальянского бренда в провинции Сант`Агата-Болоньезе. Приводит в движение мощного родстера будет семиступенчатая преселиктивная КП LDF, рассчитанная на 2 сцепления. Максимальная скорость спорткара установилась на отметке в 325 км/час.

Официальная премьера нового родстера Lamborghini Huracan Performante Spyder состоится уже в этом году. Предположительный показ серийной модели состоится опять во Франкфурте. Ориентировочная цена на эту версию пока остается неизвестной. Купе версия спорткара продается по цене в 270 тысяч американских долларов (что приблизительно равно 15 545 000 рублей).

Источники:

http://www.motor1.com/news/306976/lamborghinni-huracan-evo-spyder-debut/

http://auto.ironhorse.ru/huracan-spyder_22786.html

http://www.motor1.com/news/306976/lamborghinni-huracan-evo-spyder-debut/

http://automotolife.com/news/snimki-lamborghini-huracan-performante-spyder

http://gdesobiraut.com/eksplu/zamena-toplivnogo-filtra-shevrole-niva/

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector